SharePoint-bestanden synchroniseren met macOS X

SharePoint in Microsoft 365, SharePoint in Microsoft 365 Small Business, OneDrive voor Bedrijven, OneDrive for Mac.

Synchronisatie instellen
  1. Meld u aan binnen www.office.com en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw zakelijke account.
  2. Open SharePoint in het startprogramma voor apps van Microsoft 365 en klik vervolgens op de site met de bestanden die u wilt synchroniseren.
  3. Klik op Documenten of ga naar de submap die u wilt synchroniseren.
  4. Klik op Synchroniseren (U hoeft dit maar één keer te doen op een Mac om synchronisatie in te stellen. Daarna worden de bestanden automatisch gesynchroniseerd.)
  5. Synchroniseren-in-een-SharePoint

  6. Als er om toestemming wordt gevraagd voor het gebruik van Microsoft OneDrive, geeft u aan dat dit geen probleem is door op Open te klikken.
  7. Kies de mappen die u wilt synchroniseren en klik op Synchronisatie starten.
  8. SharePoint-teamsites worden gesynchroniseerd onder een map met de naam van uw tenant. Deze map wordt automatisch toegevoegd aan het linkernavigatievenster in Finder.
Uw gesynchroniseerde sites beheren
  1. Klik op het OneDrive-pictogram op de menubalk.
  2. Klik op Voorkeuren en klik vervolgens op het tabblad Account.
  3. Als u de mappen wilt wijzigen die worden gesynchroniseerd, klikt u op Mappen kiezen voor die locatie en kiest u vervolgens de mappen die u wilt synchroniseren. Als u wilt stoppen met het synchroniseren van een site, klikt u op Synchronisatie stoppen naast de site. (Er blijven kopieën van de bestanden aanwezig op uw computer. Deze kunt u desgewenst verwijderen.).


“Spinware, een einde aan al uw ICT zorgen!”