Automatisch antwoord instellen voor Spinware Mail/Outlook Web App
Wilt u voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld vanwege verlof of vakantie, een Out-of-Office reply instellen? Dat kan. Outlook noemt dit Automatisch antwoord instellen. Doorloop onderstaande stappen om uw Automatisch antwoord in te stellen.
Automatisch antwoord instellen
- Ga naar https://mail.spinware.nl/owa
- Vul uw gebruikersnaam (bijvoorbeeld spinware\sw_hugo) en wachtwoord in. Deze informatie heeft u in het verleden van ons ontvangen. Weet u uw gegevens niet meer, bel dan onze helpdesk.
- Klik op Sign in om in te loggen.
- Klik rechtsboven op het tandwiel-pictogram > Automatische antwoorden instellen.
- Activeer de optie Automatische antwoorden verzenden.
- Wilt u tijdelijk een automatisch antwoord instellen? Selecteer dan Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden en kies de gewenste Starttijd en Eindtijd. Na de einddatum wordt het automatisch antwoord ook weer automatisch uitgeschakeld.
- Type het gewenste bericht in de Teksteditor. Bedenk of het handig is om een Nederlands- en Engelstalig bericht te maken, en vergeet niet een van uw collega’s in het bericht te noemen waar men contact mee kan opnemen.
- Kopieer het bericht en plak dit ook in het tweede tekstvlak.
- Uw Automatische antwoorden worden zo ook verzonden naar afzenders buiten uw organisatie. Automatische antwoorden verzenden naar afzenders buiten mijn organisatie is aangevinkt, dat is goed!
- Klik op Opslaan om uw Automatisch antwoord op te slaan.
Automatisch antwoord opheffen
Heeft u geen einddatum ingesteld voor uw Automatisch antwoord (zie punt 5 hierboven) en wilt u dit opheffen? Doorloop dan de volgende stappen.
- Ga naar https://mail.spinware.nl/owa en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
- Klik op Sign in om in te loggen.
- Klik rechtsboven op het tandwiel-pictogram > Automatische antwoorden instellen.
- Selecteer de optie Geen automatische antwoorden verzenden
- Klik op Opslaan om te bevestigen.
- Uw automatische antwoorden zijn nu uitgeschakeld.