SharePoint-bestanden synchroniseren met de computer

SharePoint in Microsoft 365, SharePoint in Microsoft 365 Small Business, OneDrive voor Bedrijven, OneDrive for Windows.

Synchronisatie instellen
  1. Meld u aan binnen www.office.com en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw zakelijke account.
  2. Open SharePoint in het startprogramma voor apps van Microsoft 365 en klik vervolgens op de site met de bestanden die u wilt synchroniseren.
  3. Selecteer Documenten of ga naar de submap die u wilt synchroniseren.
  4. Sharepoint-omgeving_1

  5. Selecteer Synchroniseren (U hoeft dit maar één keer te doen op een computer om synchronisatie op die computer in te stellen. Daarna worden de bestanden automatisch gesynchroniseerd.)
  6. Synchroniseren-in-een-SharePoint

  7. Als er om toestemming wordt gevraagd voor het gebruik van Microsoft OneDrive, geeft u aan dat dit geen probleem is door op Open te klikken.
  8. Sluit het venster Getting ready to sync.
  9. De bestanden worden vervolgens gesynchroniseerd met een map op uw pc met de naam van uw organisatie (bijvoorbeeld %userprofile%\Contoso). Deze map wordt automatisch toegevoegd aan het linkernavigatiedeelvenster in Windows Verkenner. Het is niet mogelijk om naar een andere locatie te synchroniseren.
  10. Synchroniseren-in-een-SharePoint

  11. U kunt meerdere SharePoint-sites met uw Windows Verkenner synchroniseren voor gemakkelijke toegang zonder een webbrowser te gebruiken en zo bestanden/mappen te uploaden.
  12. Als u de bestanden op een andere computer wilt synchroniseren, gaat u naar die computer en voert u deze stappen opnieuw uit.


“Spinware, een einde aan al uw ICT zorgen!”