SharePoint-bestanden synchroniseren met macOS X
SharePoint in Microsoft 365, SharePoint in Microsoft 365 Small Business, OneDrive voor Bedrijven, OneDrive for Mac.
Synchronisatie instellen
- Meld u aan binnen www.office.com en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw zakelijke account.
- Open SharePoint in het startprogramma voor apps van Microsoft 365 en klik vervolgens op de site met de bestanden die u wilt synchroniseren.
- Klik op Documenten of ga naar de submap die u wilt synchroniseren.
- Klik op Synchroniseren (U hoeft dit maar één keer te doen op een Mac om synchronisatie in te stellen. Daarna worden de bestanden automatisch gesynchroniseerd.)
- Als er om toestemming wordt gevraagd voor het gebruik van Microsoft OneDrive, geeft u aan dat dit geen probleem is door op Open te klikken.
- Kies de mappen die u wilt synchroniseren en klik op Synchronisatie starten.
- SharePoint-teamsites worden gesynchroniseerd onder een map met de naam van uw tenant. Deze map wordt automatisch toegevoegd aan het linkernavigatievenster in Finder.
Uw gesynchroniseerde sites beheren
- Klik op het OneDrive-pictogram op de menubalk.
- Klik op Voorkeuren en klik vervolgens op het tabblad Account.
- Als u de mappen wilt wijzigen die worden gesynchroniseerd, klikt u op Mappen kiezen voor die locatie en kiest u vervolgens de mappen die u wilt synchroniseren. Als u wilt stoppen met het synchroniseren van een site, klikt u op Synchronisatie stoppen naast de site. (Er blijven kopieën van de bestanden aanwezig op uw computer. Deze kunt u desgewenst verwijderen.).